Moja pielęgnacja cery (bardzo minimalistyczna)


Moja zasada w pielęgnacji: mniej znaczy więcej. Mniej produktów oznacza zdrowszą skórę, oszczędność czasu, więcej zaoszczędzonych pieniędzy.




Moja cera jest sucha z widocznymi zaskórnikami - porami. Główna pielęgnacja odbywa się wieczorem, po pracy, gdy moja skóra jest najbardziej zanieczyszczona. Nie stosuję makijażu. Moja skóra bardzo dobrze wygląda i nie potrzebuję zakrywać niczego (od czasu do czasu jeden lub dwa wypryski), dlatego w mojej pielęgnacji nie ma niczego do demakijażu (prócz płynu micelarnego, którego używam rano, po przebudzeniu).

1. Mój pierwszy krok to namoczyć skórę wodą, później zaaplikować na szczoteczkę Clarisonic Mia 2 (£70 w UK) żel do mycia twarzy Loreal Skin Perfection Purifying Gel Wash. Szczoteczka automatycznie wyłącza się po minucie mycia twarzy. Posiadamy 4 cykle mycia w niej, po którym następuje pół-sekundowa przerwa: 20s, 20s (na czoło, policzki), 10s, 10s (nos, broda).




2. Dwa razy w tygodniu, po użyciu szczoteczki Clarisonic nakładam na 3 minuty maseczkę od Simple


3. Nie zaleca się stosowania szczoteczki Clarisonic co dzień. W przerwach od niej przemywam twarz żelem z wodą, a po tym stosuję peeling St. Ives Apricot Scrub Blemish Fighting. Jest peeling gruboziarnisty, który świetnie wygładza skórę. By zmyć pozostałości po nim używam szmateczki muślinowej od Emmy Hardie. Po takim zabiegu moja skóra jest gładka dosłownie jak pupa niemowlaka.


4. Po oczyszczeniu skóry używam toniku Vichy Normaderm, by pozbyć się pozostałości po zaskórnikach.


5. Zazwyczaj krem nakładam tuż przed wyjściem z domu/pójściem spać, czyli po około godzinie od przemycia twarzy. Do tego czasu, by nawilżyć skórę, spryskuję twarz wodą termalną od Vichy Eau Thermale. Niestety ta woda nie wsiąka w twarz, przez co po paru sekundach trzeba ją przetrzeć z twarzy. 


6. Na dzień nakładam krem od Vichy Nutrilogie 2. Prawdopodobnie wymienię go na Vichy Idealia, gdyż mój krem bardzo długo się wchłania, przez co mam lepiącą się skórę, chyba nikt nie lubi tego uczucia. Na noc mój krem to Vichy Idealia Sleep, z którego nie mogłabym być bardziej zadowolona:



7. Do przemywania twarzy rano używam wody micelarnej od Garnier:


Może masz jakie propozycje? Czy spodobało Ci się coś z moich kosmetyków do pielęgnacji?